Jak z hlíny vyrobit krmítko pro ptáky

Připravila jsem pro vás návod na keramické krmítko. Kromě jiného je to i další nápad na využití sádrových kopyt, o kterých jsem psala už dřív.
Krmítko se skládá ze dvou, různě velkých misek, jednoho válce a víčka. 

Je to video návod a budu v něm vyrábět krmítko pro ptáky,
které v létě může sloužit jako pítko. (pozn.: V praxi se mi nápad s pítkem vlastně neosvědčil. Teď dělám krmítka tak, že do spodní misky naopak udělám malou dírku, aby v něm voda nezůstávala. Do krmítka totiž bokem přeci jen trochu prší, a tak tam potom semínka stojí ve vodě. Dalo by se to vyřešit ještě větším přesahem střechy.)


Ve videu jsou titulky, tak se tady nebudu o technice víc rozepisovat.

Jen pár slov ke krmítku: Krmítko má uvnitř zásobník na semínka, který se plní shora.
Tento typ krmítka mám vyzkoušený. Je to paráda:-)
Stačí dosypávat jen jednou za čas, do semínek neprší a navíc krásně vypadá.
Já mám to svoje postavené na okně, abych mohla pozorovat sýkorky pěkně zblízka. 

Krmítko z návodu bude možné pověsit na tři lanka na strom, nebo nechat na parapetu.
Jak je libo.

Tak už si to pusťte:-) 
  • video má necelých 11 minut, 
  • výroba krmítka mi v reálu mi zabrala asi 2,5 - 3 hodiny 
  • spotřeba hlíny 1,4 kg
  • odkaz na youtube

Kdybyste něčemu nerozuměli, myslím, že odpovědi byste mohli najít ve článcích, které jsem na blog dávala dřív: Výroba sádrových kopyt, výroba misky bez použití hrnčířského kruhu...

A kdyby ani to nestačilo, tak se neostýchejte přiznat, že nic nenahradí osobní zkušenost a třeba přijeďte někdy na kurz:-) https://www.keramikas.cz/

Ráda vás poznám
Satya

...a budu moc ráda za vaše komentáře i dotazy pod článkem...

Mějte se krásně a užívejte krásný začátek jara!

s láskou
Satya






Komentáře

  1. Děkuji za super návod, krmítko už čeká v peci na vypálení 😃. Ještě bych chtěla vyrobit tu krásnou konvicku, tak až bude čas...... Hezký den Valiv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to mám radost, že vám návod posloužil:-) Přeju vám hodně volného času a nápadů na tvoření:-) Satya

      Vymazat
  2. Moc hezké video, za mě jako za začátečníka děkuji, těším se, až krmítko podle vašich rad vyzkouším 🌞

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

Výroba sádrové formy

Jak si namíchat glazuru

Jak si vyrobit sadu misek bez použití hrnčířského kruhu. Díl II. - formování misek

Recyklace keramické hlíny

Jak si vyrobit sadu misek bez použití hrnčířského kruhu. Díl I. - výroba sádrových kopyt

Velikonoční rolnička

Jak jsme stavěli Papírovou pec